Kismama napló kicsit máshogyan

A gondolattól az utolsó nyomásig avagy egy kismama naplója kicsit másképp.

Bejegyzések

Utolsó kommentek

  • Birdy08: először is itt is gratu, no és a lényeg: alapvetően imádom a stílusod, szóval a rekeszizmokat felkészítettem az elkövekező 8 hónapra:)) és minél több infót oss meg velük:) millió pussz Zigótádnak is... (2011.09.15. 22:00) Zigóta - a kezdetek
  • Utolsó 20

Mami mumus: A hozzátáplálás

2012.12.04. 13:13 - Trafficante

Címkék: hozzátáplálás kisbaba

Eljön az az idő amikor a baba már nem cicizik annyit. Amikor már nincs tej, kell a tápszer vagy csak itt az ideje, hogy bevezessük az új ízeket. Nálunk ez 4-5. hónap környékén jött el, a tejemnek nem volt tápértéke és jött a tápszer. Már maga a tápszer is mumus volt, mert úgy éreztem nem tudok mindent megadni a babámnak. Aztán persze felfogtam a kismama agyammal, hogy ennek így kell lennie.

Hozzátáplálással kapcsoilatban, biztos ti is voltatok úgy, hogy Istenem! Más mondd a védőnő, anyu, az internet, a barátnő és más gondolok én is! Ez nálam sem volt másképp, de talán megtaláltam az arany középutat.

Úgy kezdtem, hogy találtam egy cikket valamelyik babaújságba csoda színes csillivilli benne volt mikor mit lehet adni a babának. Örültem mint majom a farkának, addig amíg egy védőnői látogatás alkalmával a védőnéni szinte körbe nem röhögött. Akkor döntöttem el, elfogadom a tanácsot de úgy csinálom, ahogy azt én érzem jónak.

Az etetési protokoll.

Alma. Ezzel kezdtük. Voltak okos tanácsok hogy 1 hétig csak a levét utána a pépet. Én a levét egy-két napig kostolgattattam de mivel a lébe bele csúszott a pép is feleslegesnek tartotta, így utána kapta a pépet. Óvatos voltam 2 hétig csak almát kapott.

Barack. Jött ezután, de nem kedvelte a kicsim az ízt így fogtam és bele kevertem az almapépbe.

Az új ízek bevezetése között hagytam nagyjából 3 napokat.

Körte. Ezt nagyon szerette. Volt hogy csak körtét az egyik nap utána meg almát kapott. De ezeket hamar kevertem.

Zöldségek.

Ahogy megvoltak az idény gyümik jöhetett a zöldség. A répával kezdtem. Nagyon szerette, és mivel a nagymami iszonyú jó húsleveseket tud kreálni az abból kihalászott répák még ízletesebbek voltak a számára.

Krumpli. A sűrítő zöldség. Ha valamit be akarok sűríteni ezzel teszem. Pl.: Dorka most 9 hónapos lesz a bolognait ha nincs itthon durum tészta krumplival tálalom.

Sütőtök. A nagy kedvenc. Imádják a kicsik. Bármit hozzáadhatsz.

Amire ezeken végig mész és ha 4-5 hónaposan kezded el a hozzátáplálást a baba 6-7 hónapos lesz. Ilyenkor már a baba keksz is jöhet, törve, zúzva. Ha van foga akkor szopogatva. A keksz mellé én még adtam neki Bio Tönköly rudat. Ez is szereti szopogatni. Ekkor már egy kis csirkemell eltépkedve is bekerül az ételbe, de jó a pulyka is. Sőt egy kis halat is adtam már a 7 hónapban. Jöhet a cékla a csrkemáj.

Ha a glutént bevezetted akkor már a durum tészták is szerepelhetnek az étlapon.

7-8 hónaposan bevezethető a sajt, a túró ( túrórudi, krémtúró) Aztán a tojássárgája. Innentől már nagyjából széles a paletta. Azt viszont ne felejtsük el, hogy tej és tejföl TILOS. Ugyan ezen a csúnya listán szerepel a MÉZ is. A 8. hónap végén kezdtem el neki marha húst adni, de csak egy kicsit.

A fűszerek. Próbálok mindenbe tenni neki olyan fűszereket amiket mi is használunk. Borsot állítólag nem szabad, hanem borsikafűvel kell helyettesíteni, Dorka kapott olyat amiben volt bors, persze nem egy kiló de nem lett semmi baja. Úgy próbálom szoktatni, ahogy mi is táplálkozunk, hisz ebben a családban él, fontos, hogy azokhoz az ételekhez szokjon amiket mi is eszünk.

Szóval most így a 9. hónap küszöbén sok mindent tudok adni már a kicsinek, csak tudjam beosztani, hogy egy nap kapjon tejterméket is zöldséget/gyümölcsöt és fehérjét is.  

Innentől kezdve csak a képzelő erődön és a családi szokásokon múlik mit és hogy adsz a babának.

Ti hogy csináltátok?

 P1130082.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://varandosag.blog.hu/api/trackback/id/tr674947111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása